منو
  • ابزارهای شبکه های اجتماعی
  • بهینه سازی موتورهای جستجو محمد زند

ابزارهای شبکه های اجتماعی

ابزارهای شبکه های اجتماعی: ابزارهای شبکه های اجتماعی

ابزارهای شبکه های اجتماعی

Google Wave


خبرهایی که گوگل میدهد باید این ویژگی ها را داشته باشد:کارائی های google wave استفاده از ابزار گوناگون و همچنین real time بودن آن است .بدین معنی که مثل twitter  شما قادرید در جستجوی مو ضوع خاص  از جدید ترین پیامهای دیگران که همان لحضه نوشته شده بهره بگیرید.

 ويو توسط همان مهندساني طراحي شده كه مغز متفكر Google Maps بوده‌اند و به كاربر و همراهانش امكان مي‌دهد از مكالماتشان اسنادي بسازند كه گوگل آن‌ها را "ويو" مي‌نامد. افراد متعدد مي‌توانند به‌صورت همزمان در داخل ويوها ويرايش و چت كنند.
همچنين كاربر مي‌تواند تصاوير، لينك‌هاي اينترنتي،‌ كليپ‌هاي ويديويي و نظرسنجي‌ها را به ويوها اضافه كنند و اين تازه شروع است. به كمك رديف‌هاي رشد كننده اضافي ويو مي‌توان همه نوع محتواي تعاملي را در آن‌ها جاي داد. ويو امكان تايپ زنده را ارائه مي‌كند، در نتيجه مي‌توان اطلاعاتي را كه مشاركت‌كنندگان ديگر وارد مي‌كنند به صورت لحظه به لحظه مشاهده كرد.گوگل سرويس ويو را به عنوان «آنچه كه ايميل در صورتي كه امروز ابداع مي‌شد، ممكن بود باشد» در دنياي پيام فوري، ويكي‌ها و اجتماعات آنلاين توصيف كرده است.
اما در حالي كه ايده اصلي ممكن است ابداع دوباره ايميل بوده باشد، در عمل ويو بيش‌تر شبيه به اسناد گوگل است تا جي‌ميل.ويو به دنبال آن است كه يك كپي ساده و ميزباني شده از مكالمات كه هر كسي مي‌تواند آن را مورد ويرايش و بحث قرار دهد، فراهم كند.ويو شبيه ايميل و به دليل ماهيت گروهي، متفاوت از ديگر برنامه‌هاي وب است.
اگر ويو پيشرفت كند يك شركت مي‌تواند سرور ويو اختصاصي خود را ايجاد كند كه قادر خواهد بود مستقل از گوگل با سرورهاي ويو ديگر ارتباط داشته باشد. در حالي كه ويو دربردارنده امكانات مشاهده شده در ايميل، پيام فوري، ويكي‌ها و اجتماعات آنلاين است، جايگزين مستقيم هيچ كدام از اين ابزار بويژه ايميل نيست. در حالي كه ابزار فوق‌العاده‌اي براي چند همكار و نوشته مورد گفت‌وگو است، فاقد بسياري از امكانات مانند ذخيره كردن اسناد در ورد مايكروسافت يا فورمت PDF است كه در اسناد گوگل مشاهده مي‌شود.در حال حاضر مي‌توان ويوهاي عمومي ايجاد كرد و حتي آن‌ها را در وب سايت‌هاي خارجي جا داد اما تنها كاربران ويوي كه عضو سرويس شده‌اند، مي‌توانند آن‌ها را مشاهده كنند.

 


Real time
می توانیدکارهایی را که دوستانتان در حال انجام آن هستند ببینید آن هم حرف به حرف در همان لحظه.


Embed ability
می توانیدآنرا در سایت یا وبلاگتان کار بگذارید.


Wiki functionality
هر چیزی که وارد این پلت فرم شود همانند ویکی هاقابلیت ویرایش توسط همه اعضا را دارد. می توانید نوشته ها را اصلاح کنید یا چیزی رابه آنها پیوست کنید


Open source
این ویژگی باعث بوجود آمدن نوآوریهای جدیدی می شود و آنهم اپن سورس بودن آن مي باشد كه براي برنامه نويسان خبر خوشي مي باشد.


Playback
با یک مثال play back را توضیح می دهم فرض کنید دوستان شما در حال انجام یک بحث هستند و شمادیرتر به آنها ملحق شده اید و می خواهید ببینید از اول به ترتیب چه مطالبی گفته شده است برای این کار می توانید ازplay back استفاده کنید. بر رویplay کلیک می کنید وگفتگو به ترتیب زمانی نمایش داده می شود.


Natural language
ترجمه همزمان یکی از امکانات خیره کننده است. جالب است بدانید ترجمه حرف به حرف انجام می شود و قابل ذکر است که ترجمه کلمات بر اساس متنی است که درآن قرار گرفته اند.


Drag-and-drop file sharing
برای اشتراک گذاری یک فایل دیگر احتیاجی به پیوست کردن آن نیست. فایل را بگیرید و بیاندازید داخل به سادگی فایل به اشتراک گذاشته میشود.


Jaiku

یک سرویس اجتماعی – میکروبلاگینگ شبیه توییترمی باشد که گوگل در سال 2007 ازJyriEngeströmوPetteriKoponenخریداری کرد ولی تا کنون آنچنان رشد نکرده است و به پای توییتر نرسیده است.


 YouTube

معروفترین و بزرگترین سایت به اشتراک گذاری ویدئو مربوط به گوگل می باشد آمارهای مختلفی از میزان آپلود وتماشای ویدئوها دریوتیوب به گوش می رسد که یکی از دلایل استفاده از این سرویس است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

این شرکت در سان برونو، کالیفرنیا و با استفاده از آدوبی فلش ویدئو و اچ‌تی‌ام‌ال۵ برای نمایش انواع ویدئوها مانند کلیپ‌های فیلم، کلیپ‌های تلویزیون و کلیپ‌های موسیقی و هم چنین فیلم‌های وبلاگ‌ها و فیلم‌های اوریجینال ایجاد شده‌است. این شرکت به کاربرانش این امکان را می‌دهد که ویدئوها را بر روی صفحات وب، وب‌نوشت‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند. این وب‌گاه قابلیت پشتیبانی از ویدئوهای سه‌بعدی و آناگلیف را دارد و با فرمت‌های مختلفی از جمله فلش ویدئو سازگاری دارد. ویدئوهای این شرکت را می‌توان در پلی‌استیشن ۳، وی، و ایکس‌باکس لایو نیز تماشا کرد. نسخهٔ تلفن همراه این وب‌گاه به صورت یک نرم‌افزار بر روی پلت فرم اندروید نیز در دسترس است.

-         این سرویس امکان به اشتراک گذاری فیلمهای آموزشی دروس مختلف را فراهم می کند که برای یادگیری مفید است. این سایت برای اشتراک گذاری فایل های ویدئویی کاربرد داشته و اعضا می تواند فیلم های خود را در آن آپلود کرده، به اشتراک گذاشته و یا فیلم های دیگران را مشاهده کنند. سایت یوتیوب به عنوان یک ابزار رایگان برای مصارف شخصی و آموزشی کاربرد دارد.

-         اگر می خواهید به یک منبع عظیم از فایلهای آموزشی دست پیدا کنید حتما سری به یوتیوب آموزشی بزنید :

http://www.youtube.com/education

-         یوتیوب برای اینکه تمرکز فراگیران بهم نخورد حتی از گذاشتن تبلیغات در بخش آموزشی صرف نظر کرده است …

-         یک طبقه بندی خوب که در آن هم فایل های آموزشی بیزینسی بیابید و هم فایلهایی که برای آموزش های مستمر خود به آن نیاز دارد. درسهای دانشگاهی در زمینه های مختلف هم هست!


 Google Code

کد برنامه های مختلف و در زبانهای برنامه نویسی مختلف می باشدکه برای آی پی ایرانی بسته می باشد ولی حاوی اطلاعات بسیار باارزشی در مورد برنامه ها و کدهايشان می باشد


 Google Calendar

این تقویم از سال 2006 کار خود را شروع کرده وحالا با ارائه تقویم شمسی خودش را خوب توی دل کاربران فارسی زبان باز کرده است. امکانات خوبی هم دارد.


 IGoogle

آیا دوست داریددر گوگل صفحه شخصی داشته باشید؟اين گزينه بهترين مورد مي باشد پس شروع كنيد: شما دراين سرويس مي توانيد چند سایتی که خیلی به مشاهده ی آنها می پردازید فیدشان را دراينجا قرار دهيد و خبرهای روز را پیدا کنید یا با گوگل بازی کنید یا تقویم،دستنوشته ها،ایمیل هایتان همگی در یک صفحه باشد پس بجنبید!راستی میتوانید انواع مختلفتم در زمینه های مختلف رو برای صفحه خودتون انتخاب کنید.


 Google In Quotes

گوگل نقل قول؛ همانند يكي ازسرويس هاي ويكي پديا مي باشد اما اساس كار اين سرويس به روي گوگل نيوز مي باشد بهاين صورت كه در خبرها نقل قول ها را از افراد مختلف جمع آوري مي كند و سپس باانتخاب دو گزينه به مقايسه ي اين نقل قول ها مي پردازد مثلا براي ايران نقل قول هايياز احمدي نژاد – جرج بوش – لاريجاني مي باشد كه با زدن دكمه يspin مي توانيد نقل قول هاي بهتري در مورد ايران از زبان شخصيت هاي سياسي جهان ببينيد. فارسي پشتيباني نمي شود.


 Google Moderator


به مردم امکان میدهد سوالاتشان را بفرستند و با درج بندی سوالها، تعیین کنند که می خواهند از جواب چه سوالهایی باخبر شوند. گوگل مودریتور درآغاز، راهی بود تا کارکنان گوگل بتوانند سوالاتشان را در طول جلسات هفتگی از موسسین شرکت، لاری پیج و سرگی برین بپرسند.وقتی کاخ سفید اعلام کرد که قصد دارد از گوگل مودریتور برای برقراری یک قرار ملاقات آنلاین در شهرداری با رئیس جمهور باراک اوباما استفاده کند، گوگل هم هیجان زده شد و هم وحشت کرد؛ اما درنهایت توانست از پس بارگیری این برنامه در چنین مقیاس بزرگی برآید، سیستم مدیریتی شهرداری در لحظه اوج خود توانست از عهده حدود 700سوال در ثانیه برآید و به 3.6 میلیون نفری که می خواستندجواب سوالها را بدانند، خدمات خود را به خوبی ارائه کند .


 Google News

Normal 0 false false false false EN-US X-NONE AR-SA

سایت خبری گوگل است که انواع مختلف موضوعات رو پوشش میدهد. اخبار گوگل جمع آوری کننده اخبار آزاد است که توسط گوگل ارائه شده و اطلاعات بروز را از هزاران نشریات بوسیله یک الگوریتم تجمع خودکار انتخاب می کند.

این سرویس در سپتامبر سال 2002 راه اندازی شد و به عنوان یک تست بتا برای بیش از سه سال تا ژانویه 2006 برچسب گذاری شده است. ایده اولیه توسط کریشنا بهارات توسعه داده شد.

آدرس این سرویس https://news.google.com است.

-         در زمینه یادگیری، می تواند برای اطلاع از اخبار علمی آموزشی استفاده شود.




 Orkut

سایت اورکات ازژانویه 2004 شروع به فعالیت کرده اورکات براساس یکی از زیباترین فرمولهای ریاضی که فراکتال نام دارد در حال گسترش است برای درک بهتر این موضوع یه مثال میزنم:مثلا شمااولین عضو این سایت هستید براساس قانون این سایت شما باید 43 نفر دیگر را دعوت به این سایت بکنید و هریک از این 43 تا باید 43 نفر دیگر را عضو خودشان بکنند که میشوند 1850تا.حالا هر کدام از این 1850 تا خودشان 43 عضو می گیرند ومی شوند 79500تا.هر کدام از این 79500 تا خودشان 43 عضو می گیرند ومی شوند حدود 3.5 میلیون .اگر این 3.5 میلیون هر کدام 43 کاربر را عضو خودشان بکنند می شوند در حدود 147میلیون نفر واگر این 147میلیون نفر هر کدام 43 نفر یگر را به عضویت خودشاندربیاورند بیش از 6.3میلیارد نفر در این فراکتال عضو می شوند!!! هدف گوگل از ارائهاین سرویس وابستگی همه به خودش می باشد البته این سرویس در دسترس ایرانیان به خاطر ***** شدن نمی باشد.


 Google Answers

یك انجمن آزاد كه در آن گوگل با دریافت مبلغی پاسخ سوالات شما را میدهد.

اگر در زمینه یک مطلبی سئوالی پیرامون آن داشتیم  می توانیم با این امکان گوگل سئوال خود را مطرح نموده و به پاسخ برسیم.
این امکان برای افرادی که یادگیری الکترونیکی  را روش ارتقاء معلومات خود انتخاب نموده اند روشی برای پاسخ
علمی گرفتن به سئوالاتشان می باشد.

25 نظر

  • محمد زند / 10 شب / 5 دی 1395, / جواب

    ارسال آرشیو محتوا

    • محمد زند / 10 شب / 5 دی 1395, / جواب

      محتوای ارسالی از آرشیو 1393

به صفحه اول خوش آمدید